Me, You and Soccer

All about soccer. Love the Game.

Surat Khabar Online Malaysia: All items

This email was sent to the alias '1@malaysiaskmm2016.33mail.com' by 'busybee@blogtrottr.com',
and 33Mail forwarded it to you. To block all further emails to this alias click here
(Prefer no ads? Upgrade to Premium.)

Surat Khabar Online Malaysia
 
Sayu. Kerana Cibaikan pelanggan dalam resit, pekerja Nando's dipecat
May 21st 2015, 03:48, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

Sayu. Kerana Cibaikan pelanggan dalam resit, pekerja Nando's dipecat - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di Sayu. Kerana Cibaikan pelanggan dalam resit, pekerja Nando's dipecat harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

Sayu. Kerana Cibaikan pelanggan dalam resit, pekerja Nando's dipecat

Sayu. Kerana Cibaikan pelanggan dalam resit, pekerja Nando's dipecat



Apa yang dilaporkan puncanya pelanggan meminta untuk menukar bahagian ayam namun ditolak pelayan kerana jumlah pelanggan yang ramai.

Pelanggan kemudian membuat permintaan kepada pengurus dan pelayan terpaksa akur dengan arahan pengurus atas kehendak pelanggan. Tak berpuas hati, pelayan mencetak  resit pelik tersebut.

Laporan Malaysiakini menyebut, pihak  Nando's memutuskan untuk memecat pekerja tersebut.

"Kami berasa amat kesal dengan tingkah laku tidak sopan pekerja kami itu. Kami berasa amat kesal dan menghargai anda mengambil masa untuk memaklumkannya kepada kami.

"Kepada rakan Nando's, insiden ini mencetuskan kemarahan pelanggan di restoran dan kami amat memandang serius perkara seperti ini.

"Hari ini, pekerja berkenaan secara rasminya telah dipecat," kata Nando's.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal Sayu. Kerana Cibaikan pelanggan dalam resit, pekerja Nando's dipecat. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

thumbnail Gambar: Kereta Terbakar Dek Kerana Power Bank
May 21st 2015, 03:43, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)





Zaman sekarang ini setiap daripada kita pastinya mempunyai telefon pintar masing-masing.
Selain smartphonepower bank juga merupakan alatan wajib ada sekiranya telefon berada dalam keadaan 'nyawa-nyawa ikan'.
Kebiasaannya power bank sering dibawa ke mana-mana sahaja dan disimpan di dalam beg tangan lebih-lebih lagi buat kaum wanita.
Tapi, rasanya ramai juga yang meninggalkan power bank dalam kereta sahaja kalau malas nak bawa sekali ketika outing kan..
Kalau anda sayangkan kereta, janganlah tinggalkan power bank anda terdedah di dalamnya.
Sebabnya, kang tak pasal-pasal terbakar kenderaan kesayangan anda seperti yang dikongsikan dalam gambar ini.
Ambil pengajaran dan jangan sesekali biarkan power bank terdedah secara terus kepada pancaran matahari ya!

thumbnail Lelaki Dengar Lagu Taylor Swift Untuk Turunkan Berat 192 Kg
May 21st 2015, 03:43, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)




Seorang lelaki menjadikan penyanyi popular Taylor Swift sebagai inspirasi serta dorongan untuk dirinya kuruskan badan seberat 306 kg.
Video transformasi Ronnie Brower menjadi viral selepas rakannya, Joe Buffono mendokumentasikan perubahan Ronnie di laman sosial untuk tunaikan impiannya berjumpa dengan Taylor pada bulan Jun nanti.
Ronnie berjaya menurunkan berat badan sebanyak 192 kg dalam masa 714 hari dan menurut Joe, dia tidak akan berjaya tanpa Taylor Swift sebagai inspirasi.
Ronnie mendengar lagu dendangan Taylor setiap masa termasuk dua lagu kegemarannya iaitu Shake It Off dan Style!
Semua peminat dan penyokong menggunakan hashtag #Ronnieweightloss di laman Twitter untuk memberitahu Taylor tetapi penyanyi itu dilihat masih lagi sibuk meraikan kejayaan muzik video barunya, Bad blood yang sudah mencecah hampir 30 juta tontonan di Youtube selepas dimuat naik 17 Mei lalu.
Memang menyengat betul muzik video baru Taylor, lebih-lebih lagi ada ramai artis popular seperti Jessica Alba, Selena Gomez, Ellie Goulding dan ramai lagi turut menjayakan rakaman video itu.
Apa-apa pun, semoga Taylor akan sedar kewujudan Ronnie yang jadikan dia sebagai inspirasi  untuk melakukan perubahan besar dalam hidupnya.


thumbnail Hotel Paling Gah Di Tanah Suci, Untuk Jemaah Kaya Sahaja..
May 21st 2015, 03:43, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)



Sebuah hotel yang dijangka terbesar di dunia dengan mempunyai 10,000 bilik, 70 restoran, pusat beli-belah dan juga dilengkapi helipad akan dibina di bandar suci Makkah.
Projek AS$3.5 bilion (RM13 bilion) itu dijangka siap dalam tempoh dua tahun.
Hotel yang bakal dinamakan Abraj Kudai itu dirancang dibina di kawasan seluas 291,000 meter persegi.
Ia juga akan mempunyai suite diraja, surau dan pusat konvensyen – semuanya di 12 menara berasingan.
Tumpuan utama hotel itu ialah kubah utama yang dijangka yang terbesar dan tertinggi di dunia.
Disebabkan tapak hotel ini hanya 1.6 kilometer dari Masjidil Haram, ia mampu menempatkan jutaan jemaah.
Namun, bagi tetamu yang ingin menginap di sini, mereka haruslah memiliki akaun bank yang kukuh kerana sasaran hotel itu ialah golongan yang mampu tinggal di hotel empat bintang di 10 menara dan lima bintang di dua lagi menara.
Dari segi seni bina, Abraj Kudai kelihatan mirip bangunan 1930-an.
Areen Hospitality yang berpusat di London diberi kepercayaan untuk mereka bahagian dalamannya.


thumbnail Hotel terbesar di dunia bakal dibina di Makkah (4 Gambar)
May 21st 2015, 03:41, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)



Jeddah: Sebuah hotel yang dijangka terbesar di dunia dengan 10,000 bilik, 70 restoran, pusat beli-belah dan juga dilengkapi helipad akan dibina di bandar suci Makkah.

Projek AS$3.5 bilion (RM13 bilion) itu dijangka siap dalam tempoh dua tahun.

Hotel yang akan dinamakan Abraj Kudai itu dirancang dibina di kawasan seluas 291,000 meter persegi.

Ia juga akan mempunyai suite diraja, surau dan pusat konvensyen - semuanya di 12 menara berasingan.

Tumpuan utama hotel itu ialah kubah utama yang dijangka yang terbesar dan tertinggi di dunia.

Disebabkan tapak hotel ini hanya 1.6 kilometer dari Masjidil Haram, ia dijangka menempatkan jutaan jemaah.

Namun, bagi tetamu yang ingin menginap di sini, mereka haruslah memiliki akaun bank yang kukuh kerana sasaran hotel itu ialah golongan yang mampu tinggal di hotel empat bintang di 10 menara dan lima bintang di dua lagi menara.

Dari segi seni bina, Abraj Kudai kelihatan mirip bangunan 1930-an.

Areen Hospitality yang berpusat di London diberi kepercayaan untuk mereka bahagian dalamannya.

Lagi gambar:



Hasan Malek menangis
May 21st 2015, 03:36, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

Hasan-Malek

PETALING JAYA: Datuk Seri Hasan Malek tidak mampu menahan sebak dan terpaksa membiarkan air matanya mengalir ketika majlis penyerahan buku yang menceritakan kisah kejayaan hidupnya.

Buku berjudul Coffee Table Hasan Malek Legasi Pemimpin Berjiwa Rakyat setebal 173 halaman itu diterbitkan oleh Kumpulan Utusan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan itu mengalirkan air mata ketika melihat gambar arwah ibu bapanya dalam video penghasilan buku itu, lapor Utusan Malaysia.

Hasan berkata, penerbitan buku itu bukan untuk bermegah dan berlagak sombong tetapi hanya untuk mengabadikan sejarah pengalaman sebagai guru sehingga menjadi seorang menteri.

"Ini merupakan satu penghormatan dan perlu diabadikan sebagai rujukan terutama kepada anak-anak bangsa, bak kata pepatah di mana ada kemahuan di situ ada jalan.

"Penerbitan buku ini memberi nilai sentimental kepada saya. Terima kasih kepada Kumpulan Utusan yang boleh membaca hasrat dan cita-cita saya supaya dapat diikuti generasi muda," katanya.

Buku itu memaparkan perjalanan Hasan sebagai pemimpin yang bermula sebagai guru, pegawai kerajaan, pemimpin belia, ahli politik sehinggalah menjadi wakil rakyat dan menteri Kabinet.

 

MTBC: Our bowlers don't smoke, we won't pay fine
May 21st 2015, 03:36, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

mtbc_smoke_600PETALING JAYA: The Malaysian Tenpin Bowling Congress (MTBC) will not pay the US$2,700 (RM9,762) fine for allegedly smoking and causing damage to property by its athletes, as claimed by the Asian Games host, South Korea.

At the same time, it would also refute the allegations or perception that the bowlers were smoking, said MTBC president P S Nathan yesterday.

He confirmed that the damage was not caused by the athletes because they were not staying in the damaged room reported by the organiser.

"The bowlers did not stay in the room but our officials were staying there.

"As for the smoking allegation, we want to assure that none of our bowlers or officials smoke if they are wearing the Malaysian attire. They cannot be seen smoking anywhere," he told reporters at Sunway Mega Lanes, here, yesterday.

Recently, it was reported that the Olympic Council of Malaysia (OCM) received a US$40,000 (RM142,478) bill for fines and damage to accommodation at last year's Asian Games.

The bill sent by the organisers of the Asiad in Incheon, South Korea last September and October, was the highest the OCM had ever received after a major sporting event.

In Glasgow, the Malaysians were fined a total of RM3,640.

The OCM decided to let the sports associations pay the fines instead. Sepak takraw was the biggest culprit in Incheon as they were fined a total of RM86,756. The other groups fined in the Asiad, include bowling, sailing and rugby.

Meanwhile, MTBC secretary-general Cheah Ban Cheng said he was very disappointed with the allegations which also came at the wrong time.

"The Asian Games finished long ago and we received the fine now. Why now while the bowlers are preparing themselves for the coming SEA Games? The timing is not right," said Cheah, who is also manager for the SEA Games bowling squad.

BERNAMA

Najib defends 1MDB Chief on 'false' statement
May 21st 2015, 03:36, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

arul, najib

KUALA LUMPUR: Prime Minister and Finance Minister Najib Abdul Razak, in a one-liner in response to a question from Raub MP Ariff Sabri Abdul Aziz in Parliament, appears to have rebutted the Sarawak Report which recently alleged that 1Malaysia Development Berhad (1MDB) President/CEO Arul Kanda Kandasamy secured a falsified statement on the firm's assets in Singapore's BSI Bank, the local branch of a Swiss bank.

"Your statement that CEO Arul Kanda had obtained bank statements not belonging to BSI is not true," said Najib in the brief written reply which appeared to be a mere denial.

Ariff, in raising the question, pointed out that if the allegation was true, it would subject 1MDB open to legal action by BSI Bank.

Following the Sarawak Report's expose last month, Petaling Jaya Utara MP Tony Pua expressed concern on "assets" purportedly held under 1MDB's wholly-owned subsidiary Brazen Sky Limited in Singapore. He has called for Arul Kanda to be sacked immediately for lying to Malaysians about having USD1.1 billion cash in Singapore.

"Its non-existent," noted Petaling Jaya Utara MP Tony Pua who is also DAP National Publicity Secretary.

Pua, in making the call, was expressing complete and utter shock on Najib confirming two days ago that 1MDB has no cash redeemed from the Cayman investment. Instead, whatever was held in BSI Bank was only in the form of "assets".

There was no clarity as to the nature and value of these "assets", added Pua, "which may be worthless for all we know".

In effect, lamented Pua, "we know now that all the new 1MDB President executed was a 'slight-of-hand' transaction by just moving the 'assets' to BSI Bank. He then pretended that the moving of assets to be a 'redemption exercise'."

"There was in fact no actual sale of the Cayman assets."

Arul Kanda then tried to bluff Malaysians, as if they were gullible, that 1MDB got back all it's money and even "made a profit of USD488 million" in the entire Petrosaudi to Cayman transactions, pointed out Pua.

"He even cooked up the excuse that the money needs to be kept in US dollars because it was needed to service the interest of 1MDB's US dollar bonds."

All this proves that Arul Kanda was an unscrupulous liar and a man without any honesty and integrity, stressed Pua. "His continued leadership of 1MDB will certain hamper the discovery of the truth and the culprits, and this may result in further unbearable losses to the financially stricken company."

"Najib and the Board of Directors of 1MDB will have no other choice but to immediately relieve Arul Kanda of his roles and duties in 1MDB."

Court throws out RM2m suit against IGP
May 21st 2015, 03:36, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

Aleyasak

KUALA LUMPUR: The High Court has dismissed a RM2 million lawsuit filed by a trader against the Inspector-General of Police (IGP) and three others for injuring him during a rally organised by the Coalition for Clean and Fair Elections (Bersih) eight years ago.

Judicial Commissioner Azizul Azmi Adnan dismissed the lawsuit filed by Aleyasak @ Hassan Hamid, 39, the plaintiff, without costs.

Aleyasak in his suit claimed that he was attacked from behind by the Federal Reserve Unit (FRU).

In his judgment, Azizul Azmi said the plaintiff was honest in his statement but what might have happened was that the plaintiff was attacked by other policemen whom he thought were from the FRU.

He said Aleyasak also could not identify the policemen who had attacked him.

Azizul said, according to the statement by the FRU field commanding officer, Nasaruddin Zahari, there were other police forces present including the Light Strike Force (LSF) troop who were on duty at Dataran Merdeka during the rally.

"Nasaruddin also testified on the uniforms and equipment, namely field attire, armour and helmets, which were similar to the FRU's. The only difference was that the FRU had numbered helmets. As such, the public might not be able to distinguish between the FRU and LSF," he said.

On August 17, 2010, Aleyasak filed a lawsuit claiming RM1 million in general damages, another RM1 million for aggravated and exemplary damages, and special damages, interest, costs and other relief deemed fit by the court.

In addition to the IGP, the plaintiff also named the Kuala Lumpur police chief, Dang Wangi police chief and the Malaysian government as defendants.

In his statement of claim, on November 10, 2007, Aleyasak said FRU members stomped and kicked him repeatedly in the knee, causing him to suffer a broken left foot, cuts and bruises when he was at the Bersih rally in Jalan Tun Perak, near Dataran Merdeka.

– BERNAMA

More parts of infant found, head still missing
May 21st 2015, 03:36, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

babe__polis_600_1JOHOR BARU: More pieces of flesh, believed to be that of an infant, were found by maintenance workers at a sewage plant at the Kempas Permai People's Housing Project.

Johor police chief Rusli Ahmad said the body part and pieces of flesh were sent to a hospital for post mortem.

He said police were searching for other body parts of the infant, including the head.

"Three people have come forward to provide information, but they do not have the information we are looking for," he told reporters here yesterday.

On Sunday, workers carrying out cleaning work at the sewage plant found 15 body parts of a newborn baby at 10.30am. The body parts were found stuck in garbage traps.

Rusli urged those with information to come forward to help police investigations.

BERNAMA

Najib orders immediate aid to boat people
May 21st 2015, 03:24, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

najib_rohingya_medi_food_600KUALA LUMPUR: Prime Minister Najib Razak yesterday announced that food and medical aid would be immediately sent to the Rohingya and Bangladeshi refugees who are now languishing in rickety old boats in the waters off Malaysia.

"It is basic human compassion that we ensure the hungry will be given food and water while the sick will be attended to," wrote Najib on his Facebook page.

"I have instructed both the navy and maritime enforcement agencies to assist Mercy Malaysia (aid organisation) to deliver humanitarian assistance to the Rohingya refugees, either by sea or land."

Malaysia and Indonesia announced yesterday they would offer shelter to the estimated 7,000 boat people adrift at sea in rickety boats but made clear their assistance was temporary and they would take in no more than they already have.

Foreign Minister Anifah Aman also clarified that Malaysia would not admit any future influx of illegal immigrants.

Anifah said admitting the present convoy of Rohingyas and Bangladeshis was on the understanding that either the international community agree to take them in or they would have to be repatriated to their home countries within one year.

More than 3,000 illegal migrants have landed so far this month in Malaysia and Indonesia.

Rohingya: Foreign envoys head to Myanmar
May 21st 2015, 03:24, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

rohingya2

SIITWE: Myanmar was to engage in talks for the first time Thursday on the migrant exodus from its shores, with US and Southeast Asian envoys hoping to build on a breakthrough in an impasse which has left thousands stranded at sea.

Foreign ministers Anifah Aman of Malaysia and Retno Marsudi of Indonesia were to visit Naypyidaw a day after announcing their countries would end a much-condemned policy of turning away boatloads of starving migrants.

US Deputy Secretary of State Antony Blinken was also to meet with Myanmar officials, as the United States said it stood ready to admit some of the migrants.

Blinken said he would raise the Myanmar government's discriminatory treatment of its Rohingya minority in the western state of Rakhine, which is widely blamed for fuelling the crisis.

"We will be talking directly to the government of Myanmar about its own responsibilities to improve conditions in Rakhine state so that people don't feel that their only choice is to put their lives at risk by leaving and taking to the sea," Blinken said during a stop Wednesday in Jakarta.

Heading into Thursday's talks, Myanmar's government reiterated its refusal to recognise the stateless Rohingya as an ethnic group. It insists they are illegal immigrants from neighbouring Bangladesh.

"If they are going to discuss about Rohingya, as we have said before, we do not accept that term here," said Zaw Htay, director of the presidential office.

But he confirmed that Myanmar would attend a broader regional summit planned on the crisis in Bangkok on May 29, after the government this week softened its line by offering to provide humanitarian assistance.

The Muslim Rohingya flee by the thousands annually, an outflow that has surged in recent years following sectarian violence pitting them against Myanmar's Buddhist majority.

A major humanitarian crisis had loomed as Malaysia, Indonesia and Thailand refused to take in boats overloaded with exhausted and dying Rohingya, as well as economic migrants from Bangladesh.

But Malaysia and Indonesia relented, with Anifah and Marsudi announcing after talks in Malaysia's capital that their nations would accept and care for boatpeople for one year, or until they can be resettled or repatriated with the help of international agencies.

Thai Foreign Minister Tanasak Patimapragorn also took part in Wednesday's talks but Thailand did not sign on fully to the offer.

However, its foreign ministry later said it would no longer "push back migrants stranded in Thai waters".

US, others offer to help

Nearly 3,000 migrants have swum to shore or been rescued off the three countries over the past 10 days after a Thai crackdown on human-trafficking threw the illicit trade into chaos.

Some traffickers are believed to have abandoned their human cargo at sea with scant food or water.

Anifah said Malaysian intelligence estimates that about 7,000 people are still adrift in the Bay of Bengal and Andaman Sea.

The United States, Philippines and even Gambia in Africa have offered assistance or possible resettlement of Rohingya, evoking the coordinated response to the exodus of hundreds of thousands of boatpeople from Vietnam in the late 1970s.

A range of nations offered immediate help or long-term resettlement to the refugees after the Vietnam War, most going to the United States.

"The US stands ready to help the countries of the region bear the burden and save lives today. We have a common obligation to answer the call of these migrants who have risked their lives at sea," State Department spokeswoman Marie Harf told reporters in Washington.

The United States would help the UN set up protection centres, and would consider requests to resettle some refugees, she said.

Hours before Malaysia and Indonesia changed tack, more than 400 starving migrants were rescued from their decrepit boat off Indonesia by local fishing vessels Wednesday.

The boat had bounced between Thailand and Malaysia in recent days, rejected by authorities, as images of its emaciated Rohingya passengers — shot by AFP and other media — shocked observers worldwide.

- AFP

thumbnail TPM desak PM pecat semua Lembaga Pengarah 1MDB
May 21st 2015, 03:24, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

Muhyiddin_apanama_umno_1mdb_600

PETALING JAYA: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak memecat semua Lembaga Pengarah 1MDB.

Tegasnya Najib perlu menunjukkan kepada rakyat bahawa ia isu serius dan beliau telus serta bertanggungjawab menanganinya.

"Dengan tidak semena-menanya, CEOnya buat hal pinjam sampai 10 bilion. Lepas itu setiap bulan kena bayar interest sampai 100 hingga 200 milion. Tidak pernah terfikir saya mana-mana syarikat dalam dunia tanggung macam begitu beban.

"Buanglah, CEO ini buang, bukan setakat buang, panggil boleh siasat..betul ambil tindakan. Bagi rakyat tengok haah. Barulah pimpinan kerajaan rasa tanggungjawab. Ambil tindakan serius. Kalau tidak buat begitu, ini akan membebankan bawa kita jatuh ke bawah", jelas Muhyiddin.

Katanya, beliau mempunyai pendirian tegas terhadap isu ini dan tidak sanggup UMNO dan Barisan Nasional (BN) hilang kuasa kerana isu berkenaan.

Katanya, apa yang disuarakan bukan bermakna beliau melawan kepimpinan Najib, tetapi demi masa depan parti.

"Saya terangkan Saya bukan nak menunjukkan kehebatan saya, atau nak menunjukkan bahawa saya benci kepada kepimpinan saya atau tidak sebulu dengan presiden saya. Tidak. Saya hormat. Sebagai manusia saya hormat. Bagaimanapun this a problems this is a real problems. Masalah yang nyata bagaimana dalam masa singkat sebuah syarikat yang ditaja menanggung beban liabiliti 42 bilion", jelas Muhyiddin.

Katanya, selaku Pengarah Pilihan Raya BN isu berkenaan menjadi beban.

Dalam taklimat yang diberikan, Muhyiddin menafikan wujudnya komplot seperti mana yang didakwa pembangkang dan Datuk Zaid Ibrahim bahawa beliau berkomplot untuk menjatuhkan kepimpinan Najib.

Sebaliknya beliau menegaskan itu semua fitnah.

"Zaid Ibrahim kata dia telefon saya, Datuk Pa dengan Datuk Nazri berkomplot nak tentukan termasuklah Tun Daim, bohong, fitnah. Jangan percaya dengan mudah dengan media sosial dan telah dinafikan" katanya dalam video yang dimuat naik Apanama di laman Youtube.

Hotel terbesar di dunia bakal dibina di Mekah
May 21st 2015, 03:22, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)




HOTEL yang hendak dibina mengikut lakaran artis.



Jeddah: Sebuah hotel yang dijangka terbesar di dunia dengan 10,000 bilik, 70 restoran, pusat beli-belah dan juga dilengkapi helipad akan dibina di bandar suci Makkah.



Projek AS$3.5 bilion (RM13 bilion) itu dijangka siap dalam tempoh dua tahun.



Hotel yang akan dinamakan Abraj Kudai itu dirancang dibina di kawasan seluas 291,000 meter persegi.



Ia juga akan mempunyai suite diraja, surau dan pusat konvensyen - semuanya di 12 menara berasingan.



Tumpuan utama hotel itu ialah kubah utama yang dijangka yang terbesar dan tertinggi di dunia.



Disebabkan tapak hotel ini hanya 1.6 kilometer dari Masjidil Haram, ia dijangka menempatkan jutaan jemaah.



Namun, bagi tetamu yang ingin menginap di sini, mereka haruslah memiliki akaun bank yang kukuh kerana sasaran hotel itu ialah golongan yang mampu tinggal di hotel empat bintang di 10 menara dan lima bintang di dua lagi menara.



Dari segi seni bina, Abraj Kudai kelihatan mirip bangunan 1930-an.



Areen Hospitality yang berpusat di London diberi kepercayaan untuk mereka bahagian dalamannya.





- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/52449#....hD2XNbGU.dpuf


thumbnail PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU
May 21st 2015, 03:21, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU

PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU



KUALA LUMPUR - Kisah dan gambar seorang lelaki meninggalkan kekasih transgendernya demi seorang janda tersebar di laman sosial.

Menurut individu  yang memuat naik gambar tersebut, Azhar Idris, lelaki itu meninggalkan kekasih transgender (pelajar UiTM) untuk seorang janda yang menjadi pilihan hatinya.

"Janda sememangnya kini menjadi pilihan lelaki pada masa ini.

"Yang gambar seorang itu, ex transgender mamat tu. Yang girl dalam gambar berdua itu, janda yang dia couple," dedah Azhar yang mengakui mengikuti Instagram milik 'gadis' transgender berkenaan.

"Transgender itu kawan kepada kawan saya di UiTM Shah Alam ini. Dengar macam baik orangnya, study pun PhD. Tapi itulah, tak sangka dia pondan," katanya disusuli gelak ketawa.

Tampil seorang individu turut mengaku mengenali 'gadis' transgender ini.

"Saya pun kenal dia. Yes, dia baik orangnya. Tahu juga pasal kes putus dia dengan ex boyfriend tu. Dengar (cerita) dia kena buatan ilmu hitam orang selepas putus dengan mamat tu. Tapi dengar cerita, ex dia masih mencari dia tetapi dia dah tak nak dekat lelaki tu," katanya.

Dengan wajah yang persis gadis, tidak nampak ketara seperti seorang lelaki. Netizen pula tidak putus-putus memuji kecomelan 'gadis' transgender ini berbanding memfokuskan kepada lelaki dan janda tersebut.

Dalam kes seperti ini, hanya ada dua perkara yang mungkin berlaku sama ada, pilihan sendiri atau hormon/naluri kewanitaannya terlebih. Bagaimanapun, marilah kita berdoa agar beliau kembali ke pangkal jalan.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Entri #Harian dalam dan luar Dunia. Bookmark PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU and get update.

thumbnail SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU
May 21st 2015, 03:21, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU

SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU



IPOH - Seorang pelajar tingkatan satu nyaris buta dirotan oleh cikgunya hanya kerana tidak menyimpan baju yang disidai ke dalam almari.

Dalam kejadian yang berlaku pada jam 7 pagi itu, mangsa berusia 13 tahun dirotan atas kesalahan itu ketika guru terbabit menjalankan pemeriksaan mengejut di sebuah sekolah berasrama penuh, semalam.

Akibatnya, mangsa terpaksa dikejarkan ke Hospital Teluk Intan dan menjalani pembedahan di mata kirinya yang tercedera.

Bapa mangsa terkejut apabila dimaklumkan mengenai kejadian yang menimpa anaknya itu.

Difahamkan ketika kejadian, cermin mata yang dipakai oleh mangsa pecah akibat dirotan guru terbabit menyebabkan serpihan kaca terkena pada kanta mata mangsa sehingga luka.

Menurut doktor Hospital Teluk Intan, mangsa perlu menjalani pembedahan untuk menjahit dua kesan koyak di dalam bahagian mata kiri terutamanya mata hitam.

"Guru terbabit mengakui merotan anak saya dan menghantarnya ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Walaupun dia menyatakan tidak sengaja dan meminta maaf beberapa kali, saya berasa sedih dengan apa yang dialami oleh anak saya," katanya.

"Kalau benar satu kesalahan besar, saya tidak marah kalau guru terbabit memukul di bawah paras pinggangnya tidak perlulah membabitkan organ yang penting itu. Anak saya masih muda dan mata sangat diperlukan untuk dia belajar.

"Anak saya kini mengalami trauma apabila di beberapa kali menyatakan tidak mahu kembali ke sekolah terbabit sebelum dibawa masuk ke bilik pembedahan.

"Saya juga bercadang untuk ambil tindakan selanjutnya," katanya yang telah membuat laporan di Balai Polis Teluk Intan sejurusnya dirujuk Ibu Pejabat Polis Daerah Perak Tengah

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Entri #Harian dalam dan luar Dunia. Bookmark SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU and get update.

thumbnail 10 Teka-Teki Lucah Tapi Bukan Lucah..!!!
May 21st 2015, 03:21, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

10 Teka-Teki Lucah Tapi Bukan Lucah..!!! merupakan pengeluaran semula artikel, berita dan maklumat yang berorientasikan perkongsian informasi dari sumber percuma di internet. Para pembaca di laman Glepor perlu menilai secara wajar dalam menyatakan maklumbalas dan penyebaran bahan demi kegunaan adil untuk Sumber asal entri 10 Teka-Teki Lucah Tapi Bukan Lucah..!!!.

Ha..pastinya bila baca teka-teka ini otak masing-masing akan pikir kuning...apa dia agaknya..?? jom layannn 10 Teka-Teki Lucah Tapi Bukan Lucah bakal buat Sel Otak Kuning Berfungsi...!!!



1) Badannya keras tapi kurus, tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam


Jawapan: Anak mancis daaa.


2) Apa dia yang masuknya lurus keluarnya bengkok? 

Jawapan: Jari tengah korek lubang hidung


3) Isap2..Sedapp... nanti dia keluar benda putih 


Jawapan: hisap rokok laaa...


4) Apa dia, kalau dikeluar dari lubang besar tak dapat, tapi kalau dikeluar dari lubang kecil dapat? 

Jawapan: Air Ludah



5) Apa yang masuknya keras keluarnya lembik? 

Jawapan: Terung direbus


6) Satu hari abang nampak satu benda:-yang panjang, besar dan tegap..-yang masuk satu lorong gelap -dengan goncangannya dan bunyian yang ganjil..-setelah sampai, dengan perlahan, ia berhenti -dan keluarlah isinya bertaburan… 

Jawapan: Keretapi bawah tanah



7) Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah perkara itu? 

Jawapan: Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama.



8) Tutup pintu tutup lampu bukak kain, main.


Jawapan: Panggung Wayang start movie


9) Kalau orang main pegang benda ni mesti rasa gatal-gatal.. apakah ia..?

Jawapan:  Batang Keladi



10) Apa benda kalau main tekan-tekan picit-picit dia naik bangun ke atas....


Jawapan: Flappy Bird



sumber

#Panas di 10 Teka-Teki Lucah Tapi Bukan Lucah..!!!

thumbnail KAD TOP UP KEKAL GST 6%
May 21st 2015, 03:21, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

KAD TOP UP KEKAL GST 6% KAD TOP UP KEKAL GST 6% - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di KAD TOP UP KEKAL GST 6% harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

KAD TOP UP KEKAL GST 6%

KAD TOP UP KEKAL GST 6%



KUALA LUMPUR - Setelah mendapat desakan rakyat, kerajaan hari ini memutuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang dikenakan ke atas kad tambah nilai pra-bayar dikekalkan.

Menteri Komunikasi dan Multimedia (KKMM), Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, pengguna tidak akan dikenakan caj GST 6% semasa membeli kad tambah nilai, sebaliknya akan dikenakan caj 6% itu apabila nilai dalam kad tambah nilai itu dimasukkan ke nombor telefon masing-masing.

Menurut Shabery, kerajaan sedang berusaha mencontohi negara-negara lain yang turut mengenakan cukai ke atas penggunanya. Pengguna tidak akan dibebankan dengan GST ketika membeli kat tambah nilai, sebaliknya hanya dikenakan GST ketika membuat panggilan telefon, SMS dan sebagainya.

"Ia sama seperti penggunaan kad 'Touch n Go' dan bayaran tempat parkir kereta yang dikenakan cukai ini. Mereka hanya dicukaikan semasa penggunaan khidmat-khidmat ini," katanya ketika menjawab soalan di Dewan Rakyat, hari ini.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal KAD TOP UP KEKAL GST 6%. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Entri #Harian dalam dan luar Dunia. Bookmark KAD TOP UP KEKAL GST 6% and get update.

Australia PM rules out resettling Asian boat migrants
May 21st 2015, 03:07, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

tony-abbott

SYDNEY: Australian Prime Minister Tony Abbott Thursday ruled out helping resettle the wave of migrants fleeing to Southeast Asia, saying it would worsen the problem and "encourage people to get on boats".

Abbott, whose conservative government employs tough measures to stop boatpeople, said Australia "will do absolutely nothing that gives any encouragement to anyone to think that they can get on a boat, that they can work with people-smugglers to start a new life".

"Nope, nope, nope," the Australian leader added when questioned by reporters about whether he would offer resettlement to the migrants from Myanmar's oppressed Muslim Rohingya minority and Bangladesh.

"If we do the slightest thing to encourage people to get on the boats, this problem will get worse, not better," he said.

Nearly 3,000 migrants have swum to shore or been rescued off Malaysia, Indonesia and Thailand over the past 10 days after a Thai crackdown on human-trafficking threw the illicit trade into chaos, with some of the syndicates involved abandoning their helpless human cargo at sea.

Abbott said Australia's role was to do all it could to end people-smuggling, which he reiterated was key to stopping the migrant boats.

"The best way to do that is to make it absolutely crystal clear that if you get on a leaky boat, you aren't going to get what you want, which is a new life in a Western country," he said.

Australia's government introduced a military-led operation to turn back boats carrying asylum-seekers before they reach the island continent after coming into power in September 2013.

It has credited the controversial policy for the nation going 18 months with virtually no asylum-seeker boat arrivals and no reported deaths at sea, but human rights advocates have slammed the policy for violating Australia's international obligations.

Before the policy was introduced, boats were arriving almost daily with hundreds of people drowning en route.

- AFP

Shahidan at a loss to explain kidnappings
May 21st 2015, 03:07, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

Shahidan-Kassim_sabah_kidnap_600KUALA LUMPUR: Minister in the Prime Minister's Department Shahidan Kassim, responding to comments by upset Sabah MPs in Parliament, conceded that he could not explain why kidnappings-for-ransom were still taking place in the Eastern Sabah Security Zone (EssZone) despite various efforts being made so far to beef up security in the most critical areas.

The authorities, he said, were still piecing together a report on the latest kidnapping incident. Four masked men burst into a seafood restaurant in Sandakan last Thursday and in less than a minute made off with the restaurant manager's sister in law and a customer from Sarawak who was with his family. It has been reported that a huge sum has been demanded by the gang for their release.

Shahidan, giving an update on assets at the disposal of the Eastern Sabah Security Command (EssCom), said the ships and boats requested were still being built. He admitted that the government should have bought ready-made assets and pledged that it would do so in the future. "The boats and ships take some time to build," said Shahidan. "We can't get the assets immediately. The allocation has been approved."

Some RM69.9 million of the RM660 million allocations approved went to Esscom, he disclosed, i.e. RM13 million for management and another RM48.9 million for development. The rest of the allocation, said Shahidan, was actually for the police, the military and the navy.

He appeared to be saying that most of the allocation was not actually for EssZone.

Sandakan MP Steven Wong (DAP-Sandakan), leading the criticisms in Parliament, said his constituents felt unsafe and could not understand how the latest kidnapping could have taken place, given all the security forces in the area.

Tuaran MP Wilfred Madius Tangau, in expressing disappointment with EssCom, pointed at the RM660 million budgeted to safeguard Sabah waters. "It's not reflected in the strategies employed by the authorities concerned."

Kinabatangan MP Bung Mokhtar Radin, stressing on the melodrama, said that he was unable to visit his constituency and carry out his duties as he was afraid. "Esscom has failed. Promises made must be kept," he said. "EssCom must be reviewed or the people will definitely lose confidence in the authorities. We don't need new promises."

If he had been at the restaurant, Bung reminded Parliament, he could have been kidnapped as well. "When I go to my constituency, I have to take the boat. Luckily, I have not been kidnapped (so far)."

Putatan MP Marcus Mojigoh feels that there's no clear coordination between the security forces in Sabah. "The people are not sure who actually had oversight on the state's porous borders."

"Even the Chief Minister has demanded to know what happened to all the assets supposed to be at EssCom's disposal. What happened to the purchases?"

When Sabah asked for drones, he recalled, "they said they already have a drone. Where's the drone?"

Sabah has been plagued with kidnappings especially since Prime Minister Najib Abdul Razak brokered a peace between Manila and militants in the southern Philippines without including the Moro National Liberation Front (MNLF) under Nur Misuari.

The result was the declaration of EssZone and the establishment of EssCom.

Takata air bag recall could take years to complete
May 21st 2015, 03:07, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

tanaka

DETROIT: Takata Corp's record US recall of potentially deadly air bag inflators could take years to complete, industry experts and safety advocates said, as automakers scrambled to line up replacement parts, some not from Takata.

After doubling its recall of defective air bags to nearly 34 million vehicles, the Japanese company and competitors scrambled to ramp up production of replacement parts.

The complexity of the recall could play out over at least two years, said Kevin Pollack, vice president for Stericycle ExpertSolutions, which is helping some of the affected automakers. "There weren't 30 million extra air bag inflators sitting around."

A Takata spokesman said the company would raise output to 1 million inflators a month by September, an increase of 100,000 parts from the previous forecast and up from the current monthly level of 500,000.

Mark Rosekind, an administrator for the US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), said completing the recall could take "some years."

Takata and the NHTSA, which has hired independent research group Battelle to uncover the technical cause of the problem, said the priority for the replacement parts would be older vehicles and those in higher-humidity regions.

The air bag inflators have been found to explode with too much force, spraying metal fragments inside cars and forcing automakers to recall more than 53 million vehicles worldwide since 2008. The component has been linked to six deaths, all in cars made by the supplier's top customer, Honda Motor Co.

Takata and its customers will determine who receives the replacement parts, in a process being overseen by the NHTSA.

Jack Gillis of consumer advocacy group Consumer Federation of America believes the recall could take up to five years to resolve.

Takata shares declined 10.2 percent to 1,353 yen in Tokyo on Wednesday, a day after the company announced the largest automotive recall in US history.

The Takata spokesman said the company had so far made 3.8 million replacement kits in total.

Takata has faced pressure from U.S. safety regulators, lawmakers and its automaker customers to increase production of the replacement parts. Several automakers have turned to other suppliers in the sector to meet demand.

Contingency plans

General Motors said last December that it had developed contingency plans to deal with a potential shortage of replacement parts, directing Takata to share inflator specifications with rivals Autoliv and TRW. A GM spokesman said on Wednesday there was no update to those plans.

Autoliv said on Wednesday it was ready to boost production capacity to meet increased demand for replacement inflators.

The Swedish company said in January it was targeting additional production capacity of up to 25 million air bag inflators for delivery in 2015 and 2016.

Autoliv spokesman Thomas Jonsson said Wednesday the company is building replacement inflators for Honda and several other unidentified automakers, but he had no time frame for when the industry would meet the demand.

Honda spokesman Chris Martin said the company was also using Japan's Daicel Corp and TRW for replacement inflators. TRW was recently acquired by Germany's ZF Friedrichshafen.

"We absolutely have back orders on inflators," he said. "Some people may wait a couple days, some people may wait a few weeks."

Daicel said in February it would build a second US plant for air bag inflators in early 2016, bringing forward plans partly to meet demand for alternatives to Takata's inflators. It said the previous month it would boost output of replacement inflators in Japan.

A Toyota Motor Corp spokeswoman said on Wednesday the company is working with Takata for most replacement inflators, but will use Daicel for some parts.

Nissan Motor Co Ltd said it would not comment on supplier selection or potential negotiations. Ford Motor Co has previously said it has spoken with Takata rivals about buying replacement parts.

Not everyone may be disappointed with the expanded recall. Consumer advocate Gillis said dealers would see a "gold mine" with increased visits to their repair bays and a possible boost in new car sales as a result.

- Reuters

thumbnail SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU
May 21st 2015, 03:06, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU

SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU



IPOH - Seorang pelajar tingkatan satu nyaris buta dirotan oleh cikgunya hanya kerana tidak menyimpan baju yang disidai ke dalam almari.

Dalam kejadian yang berlaku pada jam 7 pagi itu, mangsa berusia 13 tahun dirotan atas kesalahan itu ketika guru terbabit menjalankan pemeriksaan mengejut di sebuah sekolah berasrama penuh, semalam.

Akibatnya, mangsa terpaksa dikejarkan ke Hospital Teluk Intan dan menjalani pembedahan di mata kirinya yang tercedera.

Bapa mangsa terkejut apabila dimaklumkan mengenai kejadian yang menimpa anaknya itu.

Difahamkan ketika kejadian, cermin mata yang dipakai oleh mangsa pecah akibat dirotan guru terbabit menyebabkan serpihan kaca terkena pada kanta mata mangsa sehingga luka.

Menurut doktor Hospital Teluk Intan, mangsa perlu menjalani pembedahan untuk menjahit dua kesan koyak di dalam bahagian mata kiri terutamanya mata hitam.

"Guru terbabit mengakui merotan anak saya dan menghantarnya ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Walaupun dia menyatakan tidak sengaja dan meminta maaf beberapa kali, saya berasa sedih dengan apa yang dialami oleh anak saya," katanya.

"Kalau benar satu kesalahan besar, saya tidak marah kalau guru terbabit memukul di bawah paras pinggangnya tidak perlulah membabitkan organ yang penting itu. Anak saya masih muda dan mata sangat diperlukan untuk dia belajar.

"Anak saya kini mengalami trauma apabila di beberapa kali menyatakan tidak mahu kembali ke sekolah terbabit sebelum dibawa masuk ke bilik pembedahan.

"Saya juga bercadang untuk ambil tindakan selanjutnya," katanya yang telah membuat laporan di Balai Polis Teluk Intan sejurusnya dirujuk Ibu Pejabat Polis Daerah Perak Tengah

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal SAYU. NYARIS BUTA DIROTAN CIKGU. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

thumbnail PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU
May 21st 2015, 03:06, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU

PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU



KUALA LUMPUR - Kisah dan gambar seorang lelaki meninggalkan kekasih transgendernya demi seorang janda tersebar di laman sosial.

Menurut individu  yang memuat naik gambar tersebut, Azhar Idris, lelaki itu meninggalkan kekasih transgender (pelajar UiTM) untuk seorang janda yang menjadi pilihan hatinya.

"Janda sememangnya kini menjadi pilihan lelaki pada masa ini.

"Yang gambar seorang itu, ex transgender mamat tu. Yang girl dalam gambar berdua itu, janda yang dia couple," dedah Azhar yang mengakui mengikuti Instagram milik 'gadis' transgender berkenaan.

"Transgender itu kawan kepada kawan saya di UiTM Shah Alam ini. Dengar macam baik orangnya, study pun PhD. Tapi itulah, tak sangka dia pondan," katanya disusuli gelak ketawa.

Tampil seorang individu turut mengaku mengenali 'gadis' transgender ini.

"Saya pun kenal dia. Yes, dia baik orangnya. Tahu juga pasal kes putus dia dengan ex boyfriend tu. Dengar (cerita) dia kena buatan ilmu hitam orang selepas putus dengan mamat tu. Tapi dengar cerita, ex dia masih mencari dia tetapi dia dah tak nak dekat lelaki tu," katanya.

Dengan wajah yang persis gadis, tidak nampak ketara seperti seorang lelaki. Netizen pula tidak putus-putus memuji kecomelan 'gadis' transgender ini berbanding memfokuskan kepada lelaki dan janda tersebut.

Dalam kes seperti ini, hanya ada dua perkara yang mungkin berlaku sama ada, pilihan sendiri atau hormon/naluri kewanitaannya terlebih. Bagaimanapun, marilah kita berdoa agar beliau kembali ke pangkal jalan.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal PUNCA TINGGALKAN BAPOK DEMI JANDA TERJAWAP SAYU. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

thumbnail KAD TOP UP KEKAL GST 6%
May 21st 2015, 03:06, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

KAD TOP UP KEKAL GST 6% - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di KAD TOP UP KEKAL GST 6% harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

KAD TOP UP KEKAL GST 6%

KAD TOP UP KEKAL GST 6%



KUALA LUMPUR - Setelah mendapat desakan rakyat, kerajaan hari ini memutuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang dikenakan ke atas kad tambah nilai pra-bayar dikekalkan.

Menteri Komunikasi dan Multimedia (KKMM), Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, pengguna tidak akan dikenakan caj GST 6% semasa membeli kad tambah nilai, sebaliknya akan dikenakan caj 6% itu apabila nilai dalam kad tambah nilai itu dimasukkan ke nombor telefon masing-masing.

Menurut Shabery, kerajaan sedang berusaha mencontohi negara-negara lain yang turut mengenakan cukai ke atas penggunanya. Pengguna tidak akan dibebankan dengan GST ketika membeli kat tambah nilai, sebaliknya hanya dikenakan GST ketika membuat panggilan telefon, SMS dan sebagainya.

"Ia sama seperti penggunaan kad 'Touch n Go' dan bayaran tempat parkir kereta yang dikenakan cukai ini. Mereka hanya dicukaikan semasa penggunaan khidmat-khidmat ini," katanya ketika menjawab soalan di Dewan Rakyat, hari ini.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal KAD TOP UP KEKAL GST 6%. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

thumbnail 'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK
May 21st 2015, 02:54, by noreply@blogger.com (VVIP TEAM MALAYSIA)

'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK 'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di 'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK harap dapat disebarkan sesama kita. Wallahu'alam bissawab.

'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK

'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK



KUALA LUMPUR - Rakyat Malaysia sudah mula menyedari bahawa pelaksanaan GST terhadap barangan tertentu tidak membebankan.

Kesimpulan itu dibuat berdasarkan jumlah aduan kenaikkan harga barangan dan penipuan semakin berkurangan, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Hassan Malek.

"Saya lihat rekod kita menunjukkan aduan semakin menurun. Persepsi saya ialah rakyat sudah mula memahami bahawa GST ini sebenarnya bukan menyusahkan sesiapa," katanya selepas merasmikan pelancaran Buku 'Coffee Table' Hasan Malek 'Legasi Pemimpin Berjiwa Rakyat' di Gloria Jeans Coffee, Menara PNS, Bangsar South City pada Rabu.

Beliau berkata, 'penerimaan' rakyat itu jelas sekali menunjukkan bahawa pelaksanaan GST sebenarnya menguntungkan rakyat.

"GST ini menguntungkan rakyat," katanya.

Menurut Hassan, penilaian aduan yang dibuat oleh KPDNKK itu menerusi pelbagai kaedah seperti, easy adu, e-aduan, mykira selain dari melalui telefon serta pusat anti percatutan.

"Semua kemudahan yang kita sediakan itu, mencatatkan penurunan, kamu semua boleh semak statistik di pejabat KPDNKK," katanya.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri


Pemilik Natang Ngoh bukan penulis asal 'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK. Artikel adalah sebahagian dari penulisan asal seorang Tokoh Blogger Terkenal iaitu Encik Ann. Terima Kasih atasa Ihsan Perkongsian. Jutaan Penghargaan kepada Encik Ann. More respect from Natang Ngoh.

Entri #Harian dalam dan luar Dunia. Bookmark 'RAKYAT SUDAH MULA TERIMA GST. GST MENGUNTUNGKAN RAKYAT' - HASAN MALEK and get update.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
Share this article :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "Surat Khabar Online Malaysia: All items"

 
Copyright © 2014 Me, You and Soccer - All Rights Reserved - DMCA
Template By Kunci Dunia